woensdag 18 april 2018

Poetsen


In deze dagen, of misschien is het wel op deze dagen
waarbij de webwinkel open is, ben ik daar zo mee bezig
dat ik eigenlijk niet zo toe kom aan andere dingen.
Er ligt een berg was en als je met je vinger over de randjes
zou gaan, niet dat ik dat ooit doe, zou je zien dat er overal
stof ligt, ook mijn kledingkast is een zootje, ik was op
zoek naar wat zomerkleren en propte de hele stapel
wintertruien er zo terug in, die valt nu zo uit de kast
als ik de deur open doe (ik prop 'm dan weer terug)
Ik zie het als een goed ding, het betekent dat  er lekker
veel besteld is en dat het mij lukt om op één ding 
te focussen zonder helemaal uit te wapperen in mijn hoofd.
(ken je dat, dat je helemaal geen grip hebt op wat je
moet doen, en van de hak op de tak springt?)

Vandaag lijken de bestellingen stil gevallen, wie gaat
er ook dingen kopen terwijl je heerlijk naar buiten kan,
P is naar mijn moeder, heel fijn dat ik soms niet mee hoef
en een lange lege zonnige dag strekt zich voor mij uit.
Ik denk dat ik maar eens wat ga huishouden, of zoals
wij dat noemen 'de grove kuis' dat grove laat wat ruimte 
om het een beetje af te raffelen en wat stof te laten 
liggen hier en daar, het ligt er morgen ook nog wel.
Het schortje, wat maar een paar centimeter groot is
vond ik op een rommelmarkt, ik denk dat iemand het
ooit maakte voor haar pop, echt onroerend lief..
(dat piepkleine poetsdoekje er in..)

Ah dit is weer een ouderwetse babbelpost, zonder
kop of staart ;-) ik wens je een heerlijke dag.
-X-

4 opmerkingen:

  1. Juist die babbelposten vind ik zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, zo herkenbaar allemaal. Jij maakt mijn dag altijd een beetje lichter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zó herkenbaar! Ik hoop dat je er een heerlijke dag van gemaakt hebt zónder schuldgevoel! Die dag pakken ze je niet meer af!
    Ps ik heb zondag die ingenieuze sokken die in je boek staan gemaakt, geweldig!
    Normaal brei ik ze maar dit is zo eenvoudig ,niet te geloven ,ik heb zitten genieten van de snelheid en het gemak waarmee ik een paar sokken fabriceerde ,haha hoe verzin je het,en de pasvorm is prima!
    Zó blij met dit boek!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)