vrijdag 14 april 2017

De kip en het ei


Vanochtend zat ik buiten mijn koffie te drinken,
als het weer het enigszins toelaat, vind ik dat het fijnste
en meestal probeer ik dan een eerste zin voor mijn 
blogverhaal van die dag te verzinnen..
Niet dat ik heel hard aan het denken ben, ik ben daar
veel te wazig voor zo vroeg in de morgen, meestal
schiet me gewoon ineens iets te binnen.
Maar ik kon geen enkele zin bedenken over Pasen,
ik heb ook geen bijzondere paasherinneringen
(of ze schoten me niet te binnen ;-)
Wel maakte ik dit kleine eenvoudige tekenlesje,
ik ben zelf ook helemaal geen kippen-of konijnen
tekenaar, dus ik zou zeggen dat het een ieder het kan..


Ohja, ik wil iedereen nog hartelijk bedanken voor
het meedenken over de prijs van de kussens, 
de meningen zijn duidelijk verdeeld, van er zo
ongeveer niets aan verdienen tot aan een goede prijs..
Ik begrijp heel goed dat je nooit je uren kan rekenen
als je handwerk verkoopt, ik werk tenslotte al jaren voor
niets aan deze blog en ook alle patronen van handwerk
geef ik gratis weg, er zijn vele andere die hun patronen
verkopen, maar daar kies ik niet voor..
Ook laten heel veel bloggers zich sponsoren door middel
van geld of spullen, veel give-aways worden betaald
door sponsors (die van mij betaal ik bijna altijd zelf)
prima natuurlijk, dat moet een ieder
voor zich bepalen, maar ook ik vind het wel fijn en zelfs
noodzakelijk om iets te verdienen aan mijn werk..
Ik kan mijn tijd maar eenmaal besteden en hoe leuk ik
het ook vind om de dingen die ik bedacht te delen
en weg te geven, ik zal ergens van moeten eten..
(als dat gedeeltelijk kan door de verkoop van 
mijn werk, is dat natuurlijk heel fijn)

Tot zover de overwegingen over prijzen enzo,
en gaan we over tot het eieren zoeken,
ik wens je hele fijne paasdagen
-X-

3 opmerkingen:

  1. Heel goed Ingrid! Bij de stichting waar ik werk zijn ze altijd op zoek naar een 'VERDIENMODEL', je wilt niet weten hoe moeilijk dat is. Ik krijg ook een hekel aan dat woord en zou het heel graag anders zien. Hoe kun je als kunstenaar of creatieveling iets doen voor de samenleving en wie betaald dan voor mij in ruil mijn rekeningen?
    Hoe teken je een haas en wie betaald mijn potlood en papier?
    Een heel fijn weekend met heel veel lekkere eitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat verheug ik mij op een boek met jouw tekenkunsten ;) Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet -bijna- dagelijks van jouw blog en zou er een betaalde abo op willen nemen. Maar dat levert voor jou misschien weer een 'moeten' op... En in het ergste geval een writersblock.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)