maandag 20 maart 2017

Twee maal lente


Laatst las ik een stukje over het twee maal beginnen
van de lente, en natuurlijk ook de andere seizoenen.
 Je hebt een meteorologische en een astronomische,
de eerste is op basis van internationale afspraken,
gewoon om de drie maanden op de eerste dag
van de maand, de tweede wisselt van datum
omdat het begin daarvan afhangt van de stand van de zon.
Ik begreep dat dat moment nu gekomen is.
(eventuele fouten in de beschrijving hiervan zijn voor
mijn rekening, ik was nooit erg goed in exacte vakken :-)
Het maakt me verder ook niet zoveel uit, je voelt aan 
alles dat de lente in de lucht hangt, ondanks de 
wat grijze dagen op het moment..
De vogels in de tuin zijn druk met van alles,
er groeien kleine blaadjes aan de boom voor
mijn raam en er waren, alsof de lentefee ze zomaar
tevoorschijn toverde, ineens madeliefjes in het gras..
Ook ik heb zin om mijn blik weer naar buiten te richten,
zo heb ik ineens zin om te gaan kamperen, hoewel ik dat al 
in geen jaren deed en ik voel een kleine kriebel
om misschien weer een webwinkeltje te beginnen..
Ik weet natuurlijk niet of ik die kriebel kan omzetten
in het daadwerkelijk doen, maar je moet ergens
 mee beginnen, is het niet?

Enfin, dit verhaal gaat nergens heen, ik babbel maar 
wat en oh ja, ik heb nog wat dingen weg te geven.
Kaartjes voor de beurs bijvoorbeeld, die wil ik graag
mailen naar: Renske en Isa en Billa en de kleine
dingetjes zijn voor Ageeth, als jullie mij willen mailen,
dank je, dan maak ik het in orde.

Ik wens je een mooie start van de lente.
-X-

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo een babbelblogje bij mijn ontbijt! Ik hou d'r van.
    Renske, Isa, Billa en Ageeth veel plezier op de beurs/met de kleine dingetjes*!

    *kies maar wat van toepassing is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is al een mooie start van de lente Ingrid! Het zijn de kleine dingetjes die het doen. Ik zie je post met blijdschap tegemoet.
    Aan de ontbijttafel zien we in de buurt van de voederplank al dagen capriolen van, met name de mussen, door jongste van 11 adequaat samengevat met 'sex'. Dus het is al lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat de lente officieel twee keer begint. Door het wisselende weer lijkt het of de lente om de paar dagen komt en weer gaat. Van mij mag de lente nu wel lekker doorzetten en blijven.
    Wat een vrolijke lentefoto. Die zou het goed doen als kaart (misschien iets voor in jouw winkeltje?)
    Winnaars, gefeliciteerd en geniet er van.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, die lente.. zon, kou of grijs, het stopt mij niet want ik voel de belofte van veel moois en groens en lange dagen met veel licht in het vooruitzicht! Meiden, gefeliciteerd met de kaartjes en wie weet komen we elkaar daar nog wel tegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)